Sa privim din nou la cruce, Petru a explicat ca «Hristos, de asemenea, a suferit o data pentru pacate, El Cel neprihanit, pentru cei nelegiuiti, ca sa ne aduca la Dumnezeu. El a fost omorat in trup dar a fost inviat in duh. » (1 Petru 3:18)
El a suferit de bunavoie, pana la moarte, atat inaintea lui Dumnezeu pentru dreptate, cat si pentru noi… pentru a invinge pacatul, moartea si mormantul. El trebuia sa fie primul a trai acest lucru pentru a ne conduce la victoria lui...
SUFERINTA, DURERE
Agonie, mahnire adanca, sau deznadejde, durere. Durerea face parte din experienta umana in Biblie, si in lume, din cauza caderii omului in pacat(GEN 3). Psalmii, din care o treime sunt jale, include descrieri despre suferinta. (Ps 22). Tema cartii lui Iov este problema suferintei si de ce Dumnezeu permite tocmai suferinta.
Biblia spune clar ca o anumita durere este rezultatul faptelor rele sau a pacatului in lume. Acest tip de durere a venit peste om in urma caderii in gradina Edenului (Gen 3:16-19). Dar aceasta durere nu este legata de trecut. Ea nu provine de la aceeasi cauza deoarece aceasta serveste pentru a instrui si a rafina copii lui Dumnezeu (1 Petru 1:6-7; 5:10).
Cartea Evrei spune ca Isus a invatat ascultarea prin lucrurile ce lea suferit. (Evrei 5:8), si ca el sa perfectionat prin suferinta(Evrei 2:10). Durerea are potentialul de a demonstra puterea lui Dumnezeu (2 Cor 12:7).
Cei care sufera sunt capabili de a usura pe ceilalti, si aici Isus isi va face partea sa pentru tine: 2 Cor 1:3-6 «3. Binecuvantat sa fie Dumnezeu, Tatal Domnului nostru, Isus Hristos, Parintele indurarilor si Dumnezeul oricarei mangaieri;
4. care ne mangaie in toate necazurile noastre, pentru ca, prin mangaierea cu care noi insine suntem mangaiati de Dumnezeu, sa putem mangaia pe cei ce se afla in vreun necaz!
5. Caci, dupa cum avem parte din belsug de suferintele lui Hristos, tot asa, prin Hristos avem parte din belsug si de mangaiere.
6. Asa ca, daca suntem in necaz, suntem pentru mangaierea si mantuirea voastra; daca suntem mangaiati, suntem pentru mangaierea voastra, care se arata prin faptul ca rabdati aceleasi suferinte ca si noi. »
O confirmare a faptului ca Domnul a venit sa traiasca durerea noastra, pentru ca el sa ni le poarte... El este cel care a suferit pentru altii. Profetul Isaia descrie servitorul suferintei ca purtator de pacat – atunci cand a spus «si prin ranile Lui suntem tamaduiti»(Isaia 53:5). Isus a spus in mod repetat ca durerea a fost misiunea lui (Mat 17:12 «Tot asa are sa sufere si Fiul omului din partea lor» Luc 24:46 «Si le-a zis : Asa este scris si asa trebuia sa patimeasca Hristos si sa invie a treia zi dintre cei morti»). Exista miliarde de oameni care nu au avut inca acces la mantuirea Domnului Isus, pe care El a realizat'o pentru noi pe acest pamant... El nu a suferit pentru nimic, El a murit pentru tine! Exista de asemenea in biserici, multi credinciosi, care sufera, care nu au trait decat prin ignoranta, din cauza lipsei de revelatie, sau pentru ca nu au lasat suferinta lor in mainile Salvatorului, si nu simt toate suferintele pe care Dumnezeu lea purtat pentru ei... Isaia 53:5 «Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti. »
Amintiti-va, Isus a urcat pe cruce ca sa traiasca aceeasi pedeapsa ca si cei doi talhari, chiar daca nu a facut nici un rau, nici un pacat. Cu toate acestea, doar unul singur a trait, iertarea, victoria, si viata vesnica. Ati luat aceasta victorie?
«Hristos, de asemenea, a suferit o data pentru pacate, El Cel neprihanit, pentru cei nelegiuiti, ca sa ne aduca la Dumnezeu. El a fost omorat in trup dar a fost inviat in duh. » (1 Petru 3:18)
Aspectele importante cu privire la suferintele lui Hristos :
- Ele au fost in zadar. Multi oameni au murit in zadar. Moartea lor nu a realizat nimic in orice ar fi, absolut nimic, chiar si in moartea unora, altii au venit la Hristos, deoarece aceasta persoana a murit. Cand Isus a murit, el a platit pretul astfel incat ca fiecare pacatos care crede, a putut fi eliberat de pacat si de Satana, pentru a cunoaste si a servi moartea vie a lui Dumnezeu. Toate acestea au avut o adancime si un scop. Nimeni nu ar fi putut lua viata Lui, cu exceptia cazului ca Hristos a fost dispus sa le'o daruiasca. El ne-a iubit atat de mult incat el a fost dispus sa moara si multumiti lui Dumnezeu pentru ca nu a fost inutil. Lucruri mari se realizeaza, deoarece Isus, omeneste vorbind, este mort in locul celor pacatosi!
Autorul C. S Lewis l'a spus in acest fel : «Fiul lui Dumnezeu a devenit fiul omului, astfel ca fii oamenilor sa poata deveni fii de Dumnezeu.
- Ele au fost victorioase. Isus, evident face ce El a venit sa faca atunci cand El a murit pe cruce. Isus a spus cu un ton de mare victorie in Ioan 19:30 «S-a ispravit! » Cei mai mari artisti ale Renasterii, cand aveau o opera artistica in adancul atelierulilor lor, spuneau : "TETELESTAÏ". Hristos a realizat ceea ce El a venit sa faca pe pamant, datoria sa, pentru mantuirea omului. Suntem mantuiti astazi, multumita valoarei inestimabile de ceea ce a facut Isus pentru noi pe crucea din Golgota.
1. ISUS A VENIT PRIN CRUCE, PENTRU A DISTRUGE AI NOSTRII «IUDA»
Matei 26:14-15-16 «Atunci unul din cei doisprezece, numit Iuda Iscarioteanul, s-a dus la preotii cei mai de seama.. si le-a zis: Ce vreti sa-mi dati, si-L voi da in mainile voastre? Ei i-au cantarit treizeci de arginti. Din clipa aceea, Iuda cauta un prilej nimerit, ca sa dea pe Isus in mainile lor. » 26:47-48-49-50 « Pe cand vorbea El inca, iata ca vine Iuda, unul din cei doisprezece, cu o gloata mare, cu sabii si cu ciomege, trimisi de preotii cei mai de seama si de batranii norodului. Vanzatorul le daduse semnul acesta: Pe care-l voi saruta eu, Acela este; sa puneti mana pe El! Indata Iuda s-a apropriat de Isus si I-a zis: Plecaciune, Invatatorule! si L-a sarutat. Isus i-a zis : Prietene, ce ai venit sa faci, fa! Atunci oamenii aceia s-au apropriat, au pus mainile pe Isus si L-au prins»
CAZUL TRADATORULUI
Autoritatile evreiesti au vrut sa gaseasca o modalitate de a aresta pe Isus, fara a provoca revolte, iar acum aceasta modalitate le-a fost prezentata prin abordarea lui Iuda. Pot fi doar trei motive pentru care Iuda l-a tradat pe Isus.
(i) Se poate sa fi fost din cauza lacomiei. Potrivit lui Matei si Marcu, a fost doar dupa ungerea in Betania, cand Iuda a lovit acest caz teribil; si cand Ioan spune povestea acestui eveniment, el spune ca Iuda a facut prostestul sau impotriva ungerii pentru ca era un hot, si a furat banii care erau in cutie. (Ioan 12:6). Daca acest lucru este asa, Iuda a lovit unul din cazurile cele mai dificile din istorie. Suma pentru care a fost de acord sa il tradeze pe Isus a fost de 30 Arguria, aproximativ 25 de euro. Daca lacomia a fost cauza actului sau, acesta este exemplul cel mai teribil din istoria profunda care dragostea de bani poate atinge.
(ii) El poate sa fi fost din cauza urei amare, pe baza dezamagirii completa. Evreii au intotdeauna visul lor de putere, astfel incat au avut nationalistii lor extremi care au fost dispusi sa mearga la toate lungimile de crima si violenta pentru a conduce Romanii prin Palestina. Acesti nationalisti s-au numit «sicarii», purtatori de cutite, pentru ca au urmat o politica deliberata de asasinat. Se poate ca Iuda sa fi fost astfel, si ca l-a privit pe Isus ca un lider divin ce a fost trimis, care, cu puterile sale miraculoase, ar putea conduce marea revolta. El poate sa fi vazut ca Isus, a luat in mod deliberat un alt mod, modul care l-a condus la o cruce. Si in dezamagirea lui amara, devotamentul lui Iuda a putut sa fie intors, in primul rand inspre deziluzie, si apoi inspre o ura care l-a determinat sa caute moartea omului pe care a asteptat-o atat de mult. Iuda poate sa il fi urat pe Isus pentru ca nu era acel Hristos care el ar fi dorit sa fie.
(iii) Este posibil ca Iuda sa nu fi avut intentia de a aduce moartea lui Isus. El poate sa fi crezut ca Isus continua mult prea incet, iar el poate a vrut sa forteze mana Lui. El poate l-a tradat pe Isus, cu intentia de a il obliga sa actioneze. Vizual, este costumul care i se potriveste cel mai bine dintre toate faptele. Si acest lucru ar explica de ce Iuda, s-ar fi aruncat el insusi in sinucidere, cand planul lui a mers rau.
SARUTUL TRADATORULUI
Dar exista semne care inseamna mai mult decat acesta. Cand Iuda a spus multimii armata ca el va indica omul pentru care ei au venit printr-un sarut, cuvantul pe care il foloseste «philein», un cuvant grecesc(GSN5368), care este cuvantul normal pentru un sarut; dar cand se spune ca Iuda l-a sarutat pe Isus cu adevarat, cuvantul folosit este «kataphilein»; care este cuvantul pentru un sarut de un iubit, si inseamna a saruta in mod repetat cu ardoare.
Explicatie Ati fost vreodata tradati pentru bani, la munca... A fi lasat de o persoana care a fost discipolul dumneavoastra, caruia i-ai daruit totul, care a primit totul, in care nimeni nu ar fi avut incredere, dar in care Isus a investit, care va vinde, va inseala, si va preda dusmanilor dumneavoastra... Stiti ce inseamna a fi abandonat pentru ca oamenii aveau dorinte cu privire la dumneavoastra, si se presupune ca nu ati raspuns? Cati oameni au pierdut societatea lor, subzistenta lor din cauza unei persoane!
Argumentare A fi tradat de cel mai apropriat, de catre un membru din familie, de cineva pe care l-ati crescut, vi se pare ceva de neiertat... De multe ori, copii de divort, au sentimentul de a fi vanduti pentru bani, sex, adulter, doar pentru o mana de euro. Cati soti intr-un cuplu, intr-o imagine la fel de puternica cat un ucenic fata de stapanul lui s-au simtit tradati, iar azi simtiti o neintelegere si o dezamagire? Diavolul se straduieste sa ne impinga a nu ierta. Cine ma poate intelege?
Aplicare Eu cred ca Hristos a venit pentru toti cei care au fost lasati in viata de un prieten, de o ruda, un parinte, un prieten si acol, pe calea crucei, la o masa, in suferintele lui Hristos, exista moduride a continua drumul sau, pentru a fi inteles, de a il trai asa cum Hristos l-a trait... exista moduri, de a binecuvanta vietile noastre, ca sa fie o sursa vesnica de binecuvantari pentru toti barbatii si toate femeile!
Ilustrare O mare parte din membrii familiei lui Iosif l-au vandut. Poveste adevarata desigur, profetic, din cauza lucrarii lui Hristos, el a fost capabil sa se ridice si sa devina cine ar trebui sa fie... cel care ar trebui salva familia sa, care ar trebui ajuta o tara de la foamete, si avand soarta de primul ministru in cea mai mare tara din punct de vedere economic in timpul acela.
2. AGONIA GRADINII
Matei 26:36"Atunci Isus a venit cu ei într-un loc îngrădit, numit Ghetsimani, şi a zis ucenicilor: „Şedeţi aici până Mă voi duce acolo să Mă rog. ”" Matei 26:37 "A luat cu El pe Petru şi pe cei doi fii ai lui Zebedei şi a început să Se întristeze şi să Se mâhnească foarte tare. " Matei 26:38 "Isus le-a zis atunci: „Sufletul Meu este cuprins de o întristare de moarte; rămâneţi aici şi vegheaţi împreună cu Mine. ”" Matei 26:39 "Apoi a mers puţin mai înainte, a căzut cu faţa la pământ şi S-a rugat, zicând: „Tată, dacă este cu putinţă, depărtează de la Mine paharul acesta! Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu. ”" Matei 26:40 "Apoi a venit la ucenici, i-a găsit dormind şi a zis lui Petru: „Ce, un ceas n-aţi putut să vegheaţi împreună cu Mine! " Matei 26:41 "Vegheaţi şi rugaţi-vă, ca să nu cădeţi în ispită; duhul, în adevăr, este plin de râvnă, dar carnea este neputincioasă. ”" Matei 26:42 "S-a depărtat a doua oară şi S-a rugat, zicând: „Tată, dacă nu se poate să se îndepărteze de Mine paharul acesta, fără să-l beau, facă-se voia Ta! ”" Matei 26:43 "S-a întors iarăşi la ucenici şi i-a găsit dormind; pentru că li se îngreuiaseră ochii de somn. " Matei 26:44 "I-a lăsat din nou, S-a depărtat şi S-a rugat a treia oară, zicând aceleaşi cuvinte. " Matei 26:45 "Apoi a venit la ucenici şi le-a zis: „Dormiţi de acum şi odihniţi-vă! … Iată că a venit ceasul ca Fiul omului să fie dat în mâinile păcătoşilor. " Matei 26:46 "Sculaţi-vă, haidem să mergem; iată că se apropie vânzătorul. ”"
Expunere si Explicatie
In gradina Ghetsimani, care cel mai probabil inseamna un vas de masline – sau presa de masline; fara indoiala a fost o gradina de maslini in care Isus avea dreptul de a intra.
Din gradina El a luat pe cei trei care au fost cu el pe muntele Schimbarii la fata, si acol El se ruga; mai mult decat atat, El a luptat in rugaciune. In timp ce noi privim cu respect, intimidati de lupta sufletului pe care Isus a avut-o in gradina, vedem anumite lucruri.
(i) Noi vedem agonia lui Isus. A fost acum destul de sigur ca moartea este aproape. Chiar suflul Sau era peste El. Nimeni nu vrea sa moara la 33 de ani; si chiar mai mult de atat, niciun om nu vrea sa moara in agonia unei cruci. Aici Isus a avut lupta Lui finala pentru a preda vointa sa, voiei lui Dumnezeu ca nimeni sa nu poata citi aceasta poveste fara a vedea realitatea profunda a acestei lupte. Nu a fost un joc, a fost o lupta in care rezultatele au pivotat in echilibru. Mantuirea lumii a fost in pericol in gradina Ghetsimani, pentru ca atunci Isus ar fi putut sa revina, si scopul lui Dumnezeu ar fi fost frustrat.
(ii) Vedem aici singuratatea lui Isus. El a luat cu El pe cei trei ucenici alesi; dar ei au fost atat de epuizati cu drama din ultimele zile si ore incat ei nu au putut sta trezi. Si Isus a trebuit sa lupte lupta singur. Aces lucru este de asemena valabil pentru fiecare om. Desigur, exista lucruri pe care un om trebuie sa le confrunte cu unele decizii care omul trebuie le ieie in singuratatea teribila a sufletului sau; exista momente cand cei care ne mangaie fug si cei care ar putea sa ne ajute sa fuga; dar in aceasta singuratate este pentru tine prezenta lui cineva care, in Ghetsimani, a trait-o si a venit prin aceasta.
(iii) Vedem de asemenea, rugaciunea Lui, unde nu a mai putut cand spune: «Tata, daca este cu putinta departeaza de la Mine paharul acesta! Totusi nu cum voiesc Eu, ci cum voiesti Tu. »Intr-un fel, el stie ca isi va pierde partasia Lui cu Tatal Sau, care l-a numit Abba, si care in acest moment spune, si simte propozitia pe care de multe ori o predic in Franta : «Nu mai pot! »
Argumentare Ce poate Dumnezeu sa cunoasca despre mine, atunci cand ma aflu aici duminica dimineata. Unele mame cred ca nu pot fi intelese atunci cand sunt in Biserica, si ca ele traiesc grijuri zi de zi, care le dau dorinta de a se sinucide. Unii barbati cred, Oare Dumnezeu stie ce este somajul, atunci cand toata societatea ne respinge, si ca ne simtit fara valoare? Singuratatea este problema majora in societatea noastra, totul este facut pentru a ne izola unul de altul, Dumnezeu poate el intelege acest lucru? O multime de «nu mai pot» regulat, acuzator si distrugator apar noaptea ziua in capul meu! ?
Aplicare Pentru cei care cred ca sunt neintelesi in situatii extreme, tensiuni, lupta, si apasari in mintea voastra, in momentele cand simtiti ca, capul vostru va exploda, ca inima sangereaza atat de mult, ca fizicul nu mai rezista, amintiti-va, El a suferit pentru noi, astfel incat in aceasta dimineata, nu vei mai suferi!
Ilustrare Isaia 53:8 "El a fost luat prin apăsare şi judecată. Dar cine din cei de pe vremea Lui a crezut că El fusese şters de pe pământul celor vii şi lovit de moarte pentru păcatele poporului meu? "
3. BATAIA DE JOC A SOLDATILOR
Matei 27:27 "Ostaşii dregătorului au dus pe Isus în pretoriu şi au adunat în jurul Lui toată ceata ostaşilor. " Matei 27:28 "L-au dezbrăcat de hainele Lui şi L-au îmbrăcat cu o haină stacojie. " Matei 27:29 "Au împletit o cunună de spini, pe care I-au pus-o pe cap, şi I-au pus o trestie în mâna dreaptă. Apoi îngenuncheau înaintea Lui, îşi băteau joc de El şi ziceau: „Plecăciune, Împăratul iudeilor! ”" Matei 27:30 "Şi scuipau asupra Lui şi luau trestia şi-L băteau în cap. " Matei 27:31 "După ce şi-au bătut astfel joc de El, L-au dezbrăcat de haina stacojie, L-au îmbrăcat cu hainele Lui şi L-au dus să-L răstignească. " Prezice Ps 22/11-21
Expunere si Explicatie
Drumul de temut al crucificarii a inceput. Pedeapsa romana a fost o tortura teribila. Victima a fost jupuita, dezbracata, mainile i-au fost legate in spatele Lui, iar El a fost legat de un stalp, cu coatele in spate si usor expus la bici. Biciul in sine o lunga franghie de piele, impanzit la intervalle cu bucati de os si de tepi ascutiti. O astfel de pedeapsa a fost intotdeauna urmata de rastignire. Oamenii au murit sub El, si oamenii au pierdut ratiunea lor sub ea, si putini au ramas constienti la sfarsitul acesta.
Apoi acest Isus a fost dat soldatilor, in timp ce detaliile finale ale rastignirii au fost pregatite, si in timp ce crucea in sine a fost pregatita, ei l-au dus la cazarmele lor de guvernator, si au chemat restul detasarii. Detasarea se numeste «speira»; intr-un speira, erau 600 de oameni. Nu este probabil ca sa fi fost le fel de mult ca in Ierusalim. Acesti soldati erau garda de corp al lui Pilat care l-a insotit de la Cezareea.
Putem sa ne infioram la ceea ce soldatii, dar din toate partile implicate in rastignire au fost mai putin mustrati. Ei nu au fost chiar sezuti in Ierusalim; ei nu aveau nici o idee de cine poate fi Isus; cu siguranta ei nu au fost evrei, pentru ca evreii au fost singura natiune in Imperiul Roman care au fost scutiti de serviciul militar; ei puteau fi chemati de la marginile pamantului. Ei s-au livrat la jocul lor.
Poate pentru Isus din toate lucrurile, era Cel mai usor de a sprijini, desi au facut un rege pentru a isi bate joc de El, nu a existat nici o ura in ochii lor. Pentru ei nu a fost nimic mai mult decat un galileean, mergand la o cruce.
Atunci ei au pregatit sa Il duca la crucificare. Ni se spune uneori ca nu ar trebui sa ramanem pe aspectul fizic al crucii; dar nu putem avea probabil o imagine prea vie de ceea ce Isus a facut si a suferit pentru noi. Klausner, autor evreu, spune, «Rastignirea este moartea cea mai teribila si cea mai cruda ce omul a putut vreodata concepe pentru a se razbuna pe aliatii sai umani. Cicero a numit-o «Tortura cea mai cruda si cea mai oribila. » Tacit a numit-o «O tortura potrivita doar pentru sclavi. »
Acest lucru a venit din Persia si originea sa a venit de la faptul ca pamantul a fost considerat sacru pentru dumnezeul Ormuzd; si criminalul a fost ridicat, el nu putea defila pamantul, care era proprietatea lui Dumnezeu. Din Persia, crucificarea a trecut la Cartagina, in Africa de Nord; si a fost din Cartagina ca Roma a invatat rastignirea, desi romanii au pastrat-o exclusiv pentru rebeli, sclavi, si pentru cel mai mic tip de criminal. A fost intr-adevar o pedeapsa ce a fost ilegala de a o impune unui cetatean roman.
Klausner continua de a descrie crucificarea. Criminalul a fost legat de crucea sa, deja o masa de sangerare a pedepsei. Acol el a fost spanzurat expus la foame si sete, incapabil de a se apara de tortura mustelor si tantarilor care s-au stabilit pe corpul lui gol si pe ranile sangerade. Nu este o imagine frumoasa dar acest lucru este ceea ce Dumnezeu a suferit, voluntar, pentru noi.
Argumentare Cel care poarta crima altora, de o agresiune sexuala verbala, se simte adesea mai murdar decat cel care a comis-o, el se simte de doua ori victima... Biblia nu pare a raporta aceste probleme? Cine poate vedea ce s-a intamplat in niste camera intunecate, acolo unde noi am fost agresati, abuzati? Dumnezeu vede si ce face El?
Aplicare Stii, El cunoaste toate datile cand ai fost lovit, pus gol, sau chiar torturati. Deseori, oamenii nu indraznesc sa vorbeasca, de umilire, dar Hristos, mentioneaza povestea Sa, El a fost puternic umilit, acuzat. Aveti posibilitatea de a va regasi in Hristos!