Iti va spune ce trebuie sa faci!
Fapte. Apost. 10:1-6
Sa privim la acest om la felul in care ne vorbeste viata lui.
Corneliu un om :
- Cu o morala deosebita, cucernic-pios. Un om religios, care tinea religia sa asa cum stia el.
- temator de Dzeu el si casa lui. Privim la el in primul rand ca la un om care credea in Dumnezeu. In casa lui se vorbea deschis despre Dumnezeu. Stia ca Dumnezeu este de temut. Recunostea maretia si autoritatea Sa.
- facea multe milostenii norodului. Facea mult bine comunitatii in care traia. Aducea in casa lui oameni flamanzi, desbracati, bolnavi, nevoiasi, si-I ajuta. Era gata sa ajute, sa daruiasca.
- se ruga intotdeauna lui Dzeu. Se ruga mult. Era un om al rugaciunii, experimentase puterea rugaciunii, poate in casa lui era un altar al rugaciunii. Priviti la el cum isi aduna casa la rugaciune in fiecare zi. Cum isi sfatuia familia sa se teama de Dumnezeu, sa traiasca frumos.
- asigurat din punct de vedere material sutas din ceata “Italiana”. Conducator peste 100 de oameni. Era inaltat in pozitii, era un om cu autoritate.
Cu toate acestea el era un om pierdut, nu avea asigurata viata vesnica.
“ Ce I-ar folosi unui om sa cistige toata lumea daca-si va pierde sufletul”.
Biblia ne spune ca el are o vedenie. Un inger al lui Dumnezeu l-a chemat pe nume. Care ii spune ca rug. si milosteniile sle au ajuns la Dumnezeu, El si-a adus aminte de ele. Cheama pe Petru – el iti va spune ce trebuie s faci. De ce nu-I spune ingerul ce are de facut? Privilegiul acesta nu-l are oastea de ingerii ci, doar rascumparatii Domnului.
De ce Petru? Mesajul pocaintei era central in propovaduirea Apostolului Petru!
In F. A. 2:38 Petru ii indeamna pe cei ce ascultau Evanghelia sa se pocaiasca. “Pocaiti-va…” In 3:19 Acelasi mesaj pocainta, in 5:31 mesajul pocaintei este central. 8:22 “pocaieste-te de aceasta rautate a ta…”
Petru are si el o vedenie. Un vas ca o fata de masa mare coborandu-se din cer. Un glas ii spune Petre scoalate, taie si mananca. De trei ori. Petru era pregatit de Dumnezeu pentru casa lui Corneliu.
Intrebarea care se ridica este: mai incapea ceva de facut, mai era ceva de facut ce inca nu facu-se? Care erau lucrurile care trebuia sa le faca?
Corneliu are o vedenie in care ingerul il instiinteaza de faptul ca rugaciunile si milosteniile sale au fost ascultate, insa ceea ce ii ramine de facut este sa-l caute pe Petru care ii va spune ce trebuie sa faca. Corneliu cheama de indata pe Petru!
Cine era Petru pentru el?
Un om special, unul care era recunoscut de Dzeu ca fiind specialist in probleme de credinta.
La cine l-a trimis ingerul, l-a un pescar si nu la un om insemnat si studiat. Insa acesta nu era un simplu pescar, ci era mesagerul lui Dzeu. Cel ce umbla-se 3,5 ani cu Rabi, Invatatorul suprem. Cel ce era de acum un pescar de oameni.
Ce face Petru cand intra in casa acestuia ?
1. Invatatura lui Petru reglementeaza inchinarea.
A. Corneliu trebuia sa invete ca inchinarea este a lui Dumnezeu.
F. A. 10:25-26 Corneliu practica inchinarea inaintea oamenilor, astfel ca atunci cind Petru s-a apropiat, Corneliu I s-a aruncat la picioare si I s-a inchinat. Inchinarea inaintea oamenilor era ceva gresit! Petru recunoaste ca nu este decit un om muritor si ca toata inchinarea trebuie sa-I fie adusa adevaratului Dzeu.
( Oamenii care pretind inchinarea degraba vor fi nimiciti. Papalitatea, clerul inaltipreasfintiti, cei care pretind ca oamenii sa le sarute minile, sa se plece inaintea lor, etc.)
B. Sa nu se inchine inintea sfintilor.
F. A. 14:8-15 Dupa vindecarea acelui olog intreaga adunare dorea sa le aduca jertfe lui Barnaba (pe care-l chemau Jupiter) si lui Pavel (care era numit Mercur). Ei nu pretindeau inchinare.
C. Sa nu se inchine inaintea ingerilor
Apoc. 19:10 ingerul ii porunceste lui Ioan care era profund impresionat de cele vazute sa nu I se inchine lui, ci sa I se inchine lui Dzeu. Pentru ca inchinarea este a lui Dzeu.
D. Sa nu se inchine inaintea obiectelor sfinte.
2Imp. 18:3-4Ezechia a facut ce este placut inaintea Domnului, acestea sunt cuvintele care descriu caracterul si lucrarea acestui imparat. El este acela care a indepartat inchinarea la obiecte ca Sarpele lui Moise, stilpii idolesti, Astarteele. Nu aceste obiecte mintuiesc ci numai Dzeu. Exod 20:1-5
E. Sa nu se inchine moastelor.
Oaselor sfintilor, ca celelalte religii care se inhina oaselor liderilor care au murit. Iuda in epistola sa ne prezinta lupta care s-a dat intre diavol si Arhangelul Mihail pentru trupul lui Moise. Scopul era de a aduce inaintea poporului oasele pentru a fi folosite ca obiecte sacre care merita incinare. Prin aceasta impiedicind inchinarea inaintea adevaratului Dzeu! Dzeu este sfint si tot cerul se inchna inaintea Sa. Orice chip este lucrarea miinilor oamenilor.
2. Dumnezeu nu este partinitor
F. A. 10:34-35 Dzeu se indura de cine vrea si-I este mila de cine vrea. El nu face nici o deosebire in felul in care fac oamenii. Poporul evreu traia intr-o stare de inselare in ceea ce preiveste favoritismul religios prin faptul ca ei erau poporul ales al lui Dzeu. Petru intelege care este intentia lui Dzeu. Aceasta este si cauza pentru care Dzeu il trimite in casa unui cetatean roman, mai bine zis un om dintre neamuri, un pagan.
Domnul Isus a venit la ai Sai, insa Ioan1 : 11-12 ne spune ca ei l-au respins. Insa …
In Luca 19 : 10 “ Eu am venit sa caut si sa mantuiesc ce era pierdut.” Dumnezeu este Dragoste. El si-a trimis Fiul pentru intreaga omenire. Pavel ii scrie lui Timotei ca:
“El voieste ca toti oamenii sa fie mantuiti si sa vine la cunostinta adevarului.” 1Tim. 2:4
3. Mintuirea este numai prin credinta in Isus Hristos.
Petru propovaduieste Evanghelia. Il predica pe Hristos.
“Toti prorocii marturisesc despre El ca oricine crede in El, capata, prin Numele Lui iertarea pacatelor.” 10:43
F. A. 10:43 Pilat afirma ca nu gaseste nici o vina in El, insa multimea striga:
“rastigneste-l, rastignest-l.”
Hristos moare pentru a plati plata pacatului nostru.
“Totusi El suferintele noastre le-a purtat si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut ca este lovit de Dumnezeu si smerit. Dar El era strapuns pentru pacatele noastre zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El si prin ranile Lui suntem tamaduiti.” Is. 53:4-5
F. A. 2:36,4:12, Cuvitul ne spune ca numai in El este mintuire – aceasta este adresa exacta cu privire la eternitate. Numai El poate sa mintuiasca de pacate, fiindca este singurul care a platit rascumpararea noastra.
Isus are putere sa ierte pacatele. Femaia din Ioan 8 prinsa in preacurvie, este condamnata la moarte pentru fapta ei. Oamenii acestia sunt cei ce aduna pietre in fiecare zi cu dorinta de a mai improsca pe cineva. Hristos nu a osindit-o pe femeie ci mai degraba I-a iertat pacatul.
Tilharului de pe cruce Hristos ii spune: “azi vei fi cu mine in rai”.
Bartimee“iertate-ti sunt pacatele, capata-ti vederea”!
Ologului ii sunt adresate urmatoarele cuvinte: “iertate-ti sunt pacatele, i-ati patul si umbla”.
Rom. 3:23 “Caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dzeu.”
Si in alt loc Scriptura spune:
“ Daca zicem ca n-avem pacat ne inselam singuri si adevarul nu este in noi”.
Insa Sangele sau poate sa ne spele de orisice pacat si sa ne curateasca de orice nelegiuire. Daca ne marturisim inaintea Lui.
Priveste la CRUCE acolo este sangele care a curs si pentru tine. (biciuit, chinuit, rastignit – sangele se varsa pe lemnul CRUCIIpentru tine.)
Asculta chemarea Fiului lui Dumnezeu care iti spune: “ Veniti al Mine toti cei truditi si imppovarati si Eu va voi da odihna.” “si oricine vrea sa ma urmeze sa se lepede pe sine sa-si ia crucea si sa vina.
4. A urmat botezul, care a fost poruncit
F. A. 10:48 primul act de credinta este botezul. Efes. 3:5 ne arata ca este
“un singur Domn, o singura credinta si un singur botez”.
Un botez avea si Corneliu pentru ca avea un nume, insa nu acel adevarat care ne-a fost prezentat de Mintutitorul Hristos. La virsta de 30 de ani, fiind un om matur, implineste tot ce trebuie implinit. Ce este botezul? O marturie publica inaintea oamenilor si inaintea cerului. Asa ne marturiseste Petru! 1Petru3:21
Un copil ce marturie poate aduce el? Ca-I foame, frig, sau sete singura sa marturie este plinsul.
Marturia nu o poate face unul in locul altuia. Daca vrei sa te cununi la sfat si nu poti merge, trimite-ti un prieten sau pe cineva vezi daca se va putea. Daca tu vrei sa te casatoresti atunci trebuie sa fie marturia ta. Asa este si in cazul botezului, marturia este o chestiune personala nimeni no poate face in locul tau.
Singurul botez adevarat este atunci cind omul matur intelege ca este pierdut, il accepta pe Hristos ca Mintuitor si apoi il urmeaza in public in apa. Aratand astfel ca el se face una cu moartea lui Hristos. Se identifica cu Isus.
5. Dumnezeu valideaza, (pecetluieste, certifica) ce este a Lui.
F. A. 11:1-18 Dzeu este cel care l-a trimis pe inger, care l-a trimis pe mesagerul Sau, pe Petru, dupa care a trimis si Duhul Sfint ca sa certifice ca lucrarea este a Lui. Fara botezul cu Duhul Sfint toate acestea sunt ca o cerere scrisa si expediata dar care nu are pecetea validarii. Ca o cerere neaprobata.
Duhul este acela care ne da apartenenta Tatalui. Pecetluirea cu Duhul Sfint este marca pe care o poarta toti aceia care sunt a lui Dzeu. 1Cor. 12:13, Efes. 1:13-14.
“Nimeni nu pote zice ca Isus Hristos este Domnul decat prin Duhul Sfant.”
Isus te cheama azi la EL.
Ø Biblia spune in 2Cor. 6:2
“Caci la vremea potrivita te-am ascultat, in ziua cea grea te-am ajutat. Iata ca acum este vreamea potrivita; iata ca acum este ziua mantuirii.”
Ø Si in alta parte Scriptura zice:
“Astazi daca auziti glasul Meu nu va impietriti inimile!”
Ø Apostolul Ioan ne asigura mantuirea prin cuvintele: “Marturisirea este aceasta Dumnezeu ne-a data viata vesnica si aceasta viata este in Fiul Sau. Cine are pe Fiul are viata; cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu n-are viata.