Categorie: predici scrise
Revenirea Domnului Isus ,este un domeniu escatologic care nu poate avea la bază decît Cuvîntul Scripturii,îmbinat fiind cu observația ,caracterizată prin cunoasterea timpului în care traim, și a fenomenelor de care este marcat acest timp.
Domnul Isus este interesat de vremea revenirii Sale ,punînd în gardă ucenicii și urmașii lor,să fie pregatiți pentru acel moment ,această pregătire personala ,și apoi colectivă, Domnul Isus o numește :”veghere”. Ca să cunoască apropierea timpului revenirii Sale ,Domnul Isus,a anunțat Biserica Sa de anumite semne premergatoare revenirii Sale,neglijate mult de cea mai mare parte a crestinatatii din zilele noastre.
In Vechiul Testament ,dar mai ales în Noul Testament sunt referiri precise ,care nu necesită interpretări ,cu privire la Revenirea Domnului Isus,de ex Mat cap 24,25 .Marcu 13.Luca 21.1Cor 15.Unele carți ale Noului Testament tratează pe aproape tot cuprinsul lor această temă ,1ș i 2 Tesaloniceni ,Apocalipsa,care prezintă o învățătură aprofundata despre Revenire din nou a Domnului Isus ,învățătura aceasta fiind una de capatii a Bibliei ,multe din celelalte învățături Biblice nu pot fi înțelese fară învățătura despre a doua venire a Domnului Isus. Trebuie sa înțelegem de la început că: revenirea din nou a Mîntuitorului este o promisiune ,despre care se vorbește și în VT și în NT,dar aceast eveniment de importanță majora în viața creștinatății,pentru liberalismul și modernismul creștin din cel de al 3-lea mileniu de după Cristos nu mai este o prioritate,eliminînd din studiile lor disciplina escatologică .s-au cel puțin cea apocaliptică.In cartea Faptelor Apostolilor ,la momentul înălțării Domnului ,Ingeri sunt trimis de Dumnezeu să ia atitudine de starea perplexă a ucenicilor spunîndu-le: „Bărbați Galileeni, de ce stați și vă uitați spre cer? Acest Isus, care S-a înălțat la cer din mijlocul vostru, va veni în același fel cum L-ați văzut mergând la cer.”Fap 1; 11, Apostul Petru spune în a doua epistoală în cap 3 ;11,12-Deci, fiindcă toate aceste lucruri au să se strice, ce fel de oameni ar trebui să fiți voi, printr-o purtare sfântă și evlavioasă, așteptând și grăbind venirea zilei lui Dumnezeu, în care cerurile aprinse vor pieri, și trupurile cerești se vor topi de căldura focului? ,vedem interesul și accentul care îl puneau liderii Bisericii primare cu privire la evenimentul venirii Domnului.Găsim de asemenea multe promisiuni ale Domnului Isus cu privire la revenirea sa. Mat 16;27–Ioan 14;3–1Tes 4;13 .Mulți dintre teologii vremii în mod deosebit cei raționaliști au deformat adevarul despre venirea Domnului,stare care a dus la pierderea esenței spirituale a vieți multora creștini în ce privește revenirea Mîntuitorului. Să privim în Sfînta Scriptură și să vedem marcajele care preced venirea Domnului despre care Vorbește Domnul Isus, Apostolul Pavel ăi Apostolul Petru,atenționez,nici o învățătura Biblica nu este mai prejos de aceasta,dar nici una nu trebuie neglijata pentru a nu produce stări diforme în spirualitatea credinciosului .In Matei 24 gasim învățătura profetică a Domnului Isus care dezvăluie 24 de semne referitoare la revenirea Sa amintesc unele dintre ele,care le vedem împlindu-se.
-Hristosi mincinoși v,5,11,24 –Profeți mincinoși ,v11,24 –Razboaie și vești de razboaie,v6-7 –Cutremure de pamînt v,7 -Foamete v,7 –Molime [boli] ,v,7 -Apostazie v10 –Inmulțirea fărădelegii ,v 12 –Răcirea dragostei frățești v,12 -Răspîndirea Evangheliei în toată lumea v,14 –Apariția Urîciunii Pustiirii v,15 –Necaz fară precedent peste lume v,21 Sunt doar cîteva dintre marcajele ce l-ea profețit Domnul Isus și care s-au întimplat și unele se întîmplă sub ochi noștri dar care de cele mai multe ori nu le vedem,nu le auzim fiindcă ne-am obisnuit cu ele ,s-au fiindcă privirea noastră este asaltată de alte imagini ,care de cele mai multe ori captivează interesul nostru firesc ,despre unele,interese firești voi vorbi în predica de azi.Și Apostolul Pavel arată 21 de semne care prevestesc venirea Domnului ,în 2 Timotei 3;1-9 Apostului Pavel arată atitudinea oamenilor în apropiata venire a Mîntuitorului ,adresîndu-se cu ,cuvintele ::In zilele din urmă vor fi vremuri grele”de ce? Pentru că “ oamenii vor fi “: –iubitori de sine, – iubitori de bani, – lăudăroși, –trufași, – hulitori, –neascultători de părinți, -nemulțumitori, –fără evlavie, –fără dragoste firească, –neînduplecați, –clevetitori, –neînfrânați, –neîmblânziți, –neiubitori de bine, –vânzători, –obraznici, –îngâmfați; – iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu; –având doar o formă de evlavie dar tăgăduindu-i puterea. Privind aceste drescrieri ale Bibliei cu privire la venirea Domnului,ne putem da seama cît de aproape este venirea Lui. Apoi dacă ne ducem în cartea Apocalipsa care este o descoperire,Apocalipsa înseamnă ,revelație,ea induce ideia de a da la o parte cortina și a descoperi scena,iar pe scena lumii s-au întîmplat și se întîmplă semnele apocaliptice. Interesul nostru fața de evenimentele care preced venirea Domnului ,nu este un interes de cunoastere a vremilor ci un interes de sfințire ,de veghere și pregatire,în concordanță cu atenționările ,sfaturile ce lea dat Domnul Isus Bisericii Lui. Imi amintesc că ,de mic copil auzeam în Biserică atenționarea care Duhul Sfint o făcea credincioșilor să-se pregătească ,că se apropie Venirea Domnului ,și că pe scena lumii se vor întîmpla evenimente descrise de Cuvîntul Scripturi.Au trecut ani și Bisericile sunt interesate tot mai puțin de venirea Domnului,în locul vegherii este introdus formalismul,(vițelul de altădată din pustie)ritualul ,care fac ca Biserica să nu mai posede viața,și fară de aceasta nu poate fi vorba de veghere,asa cum se spunea într-o poezie creștină:
Nu se uită pe sub pleoape
Ca li-s candelele goale
Dorm de ani de zile aproape
Și nu-ncearca să se scoale
Nici strigare nici semnale
Și nici doruri de uleiuri
Pentru ei sunt basme goale
Toate-s astăzi obiceiuri
Domnul Isus și Apostoli vorbesc despre vremurile din urma,arătîndu-ne starea lumii în aceste vremuri,dar trebuie să înțelegem că vremurile din urmă sunt întreaga perioadă a Bisericii pe pamînt,trebuie de asemenea să știm că unele din evenimente sunt arătate întrun viitor imediat iar altele întrun viitor mai îndepărtat,să luam de exemplu profeția despre distrugerea Ierisalimului,era clar că aceasta se va intimpla nu peste multă vreme,dar atunci cînd Domnul Isus profețește despre Evanghelie profeția are în vedere sfîrșitul ,atunci cînd va ajunge la toate neamurile Mat 24;14 Evanghelia aceasta a Împărăției va fi propovăduită în toată lumea, ca să slujească de mărturie tuturor neamurilor. Atunci va veni sfârșitul. Despre aceasta vorbește și Ap Pavel în Rom 11;24 Fraților, pentru ca să nu vă socotiți singuri înțelepți, nu vreau să nu știți taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o împietrire, care va ține până va intra numărul deplin al Neamurilor.Apostolul Pavel vorbește despre întoarcerea nationala a Israelului la Domnul Isus,lucru care se va întimpla dupa venirea Domnului Isus ca să ridice Biserica Sa ,de fapt întoarcerea lui Israel va preceda începutul împărației de o mie de ani.In împarația de o mie de ani Biserica va fi cea prin care Domnul Isus guvernează împaratia ,aceasta trebuia să fie lucrarea Poporului Israiel,dar Domnul Isus spune în Mat 21 ,că Imparația va fi luata de la Poporul Evreu și dată unei națiuni care va aduce rod,iar aceasta națiune este Biserica Domnului,In 1 Petru 2;9 Apostolul spune : Voi însă sunteți o seminție aleasă, o preoție împărătească, un neam sfânt, un popor, pe care Dumnezeu și l-a câștigat ca să fie al Lui, ca să vestiți puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întuneric la lumina Sa minunată; de fapt aceste cuvinte le spusese Dumnezeu lui Israiel înainte de a le da cele zece porunci,la coborarea de pe muntele Sinai,Exod 19;6 Îmi veți fi o împărăție de preoți și un neam sfânt. Revenind la Profețiile din cartea Apocalipsa unde este foarte bine oglindită dispensația harului,timpul oferit de Dumnezeu Mîntuirii neamurilor,la finalul acestui timp va avea loc Răpirea Bisericii,spre finalul acestui timp va fi o perioadă de timp numită “necazul cel mare “care va avea doua ținte : 1.Biserica2.Israel Mulți dintre credincioși au îmbrățișat teoria că Biserica Domnului va fi răpită înaintea acestui necaz mare,deci,spun ei , necazul cel mare nu are deaface cu Biserica,consider riscant acest punct de vedere.De unde vine aceasta teorie?Se crede că ,dat find faptul că ,creștinii au libertate ,nu mai sunt prigoniți,în mileniul al treilea ,nu vor mai fi credicioși omorîți pentru credință,dar acest lucru este fals,Biserica Domnului este în necaz ,că în țările moderne nu mai sunt omoriți credinciosi pentru credinta ?că Biserica nu este în prigoană ?acest lucru nu se întîmplă fiindcă Biserica timpului modern nu se implică în mîntuirea oamenilor în mod plenar asa cum spune Domnul Isus,implicarea naște prigoana ,dar aduce și biruința ,iar acolo unde credicioșii sunt implicați ,acolo mor oameni pentru credința în Domnul Isus,și pe tot glbul pamîntesc aproape zilnic mor oameni pentru credintă.Confuzia există și din faptul ca se separă Israelul de Biserica,mîntuirea este pentru toți oameni ,deci și pentru evrei,și de aici încep acele marcaje ,pe care cei ce susțin aceasta teorie le aplica carți Apocalipsa ,pîna aici ,pun ei,este vorba despre Biserică ,și de aici înainte este vorba despre Israiel .Necazul cel mare este perioada cea mai grea din punct de vedere spiritual și pentru Biserică ,dar și pentru Israel,aceasta perioada de sapte ani ,doi ori trei ani și jumatate,este ultima încercare a lui Satan de a distruge lucrarea lui Dumnezeu.Dar în viziunea Profetiilor din cartea Apocalipsa vedem că atunci cînd îngerul a sase-lea a varsat potirul peste raul cel mare Eufrat,care este una din cele mai mari organizații omenesti ,în acel timp Biserica era pe pamint,atenționarea nu era adrasata Israelului ,ci Bisericii „Iată, Eu vin ca un hoț. Ferice de cel ce veghează și își păzește hainele, ca să nu umble gol și să i se vadă rușinea!” deasemenea în versetul 11 este chemarea neamurilor la pocăinta,timp de îndurare acordat de Dumnezeu ,dacă Biserica era răpită,cum mai puteau neamurile să-se pocăiasca,căci timpul lor trecuse , și au hulit pe Dumnezeul cerului, din pricina durerilor lor și din pricina rănilor lor rele, și nu s-au pocăit de faptele lor.Daca aceste lucruri se întimplă în timp ce Biserica este pe pamînt, înseamnă că după al saselea potir al miniei lui Dumnezeu ,cînd nu se mai face strigarea la pocaință ,numai pocăința mai putea fi salvarea și oprirea mîniei lui Dumnezeu ,dar acum nu mai puteau să se pocăiască,harul îndurarea lui Dumnezeu este luat de la neamuri,findcă , între al saselea potir și al saptelea, Biserica este răpită,deoarece cu al saptelea potir se sfîrșește taina lui Dumnezeu, temenul “sa isprăvit”înseamnă că Dumnezeu a terminat cea ce a avut în planul lui cu neamurile,urmeaza cataclismul final ,o curațire a pămîntului ,al pregătirii pentru împărația de o mie de ani.Pentru Biserica Domnului Este important să știe că : -este în timpul necazului -pregatirea ei pentru răpire trebuie să fie intensă -evenimentele conduc spre cel de al saselea potir al mîniei lui Dumnezeu -întreita putere a celui rau coalizează zilnic popoare ale lumii pentru scopurile ce le are-organizația ce ținea echilibrul între natiuni îsi perde puterea pe zi ce trece, lucru atît de vizibil în ultimul timp. Că după aceste lucruri urmeaza căderea și judecata Babilonului cel mare, numită și femeia care stă pe fiară ,despre care Ioan spune atunci cînd o vede descoperită,spune fraza :”m-am mirat minune mare”s-au spus multe ipoteze despre aceasta mirare mare a Apostolului ,eu cred că mirarea este gnerată de faptul că Ioan știa despre Biserică altceva ,și acum o vede în altă postură care îi produce mirarea,îmbracămintea femeii, [ Femeia aceasta era îmbrăcată cu purpură și stacojiu; era împodobită cu aur, cu pietre scumpe și cu mărgăritare…… Ap 17;4] Aceasta nu este decît Biserica apostată,Biserica care a pactizat cu cu puterea politică ,ea făcea negoț cu negustorii pamintului,printre care amintesc unul uluitor ,facea comerț cu sufletele oamenilor,Ap 18;….13 Este important pentru copii Domnului să știe că traim în mijlocul acestor evenimente,deasemenea trebuie să știm să veghem ,cum niciodată nu s-a vegheat ,semnalul care doresc să îl trag este un semnal de avertizare ,de provocare la o viață sfîntă,la o trăire intensă prin Duhul Sfint.Și pentru că Domnul Isus spune că ziua Lui va veni ca un hoț,pe furis,cînd întunericul este mai mare,vă provoc dragi frați și surori să incepem o veghere în care să perseveram ,să nu trăim nici o clipă fara de veghere ,în felul acesta lasam loc deplin Duhului Sfint să introspecteze fința noastră ,ca sa fim pregatiți în vederea iminentei venirii a Domnului Isus ca să rapească Biserica Sa .Asa dori ca predica de azi să nu fie o incursiune escatologică ,nu acest lucru mi-am propus,ci aș dori ca prin puterea Duhului Sfînt, ea sa aibă efectul unei atenționari ,a unei provocări la ;
-O VIAȚĂ TRĂITĂ ÎN SFINȚENIE
-O VIAȚĂ TRAITĂ ÎNTR-O INTESĂ VEGHERE
-O VIAȚĂ IMPLICATĂ PLENAR ÎN ÎMPLINREA MAREI MISIUNII
Iubiți frați și surori ,să-ne rugăm intens înaintea Domnului ca peste Biserica Lui să vină valul trezirii spirituale și ma rog Domnului ca această lucrare să înceapă de la noi de aici din Oltenia Amin…… “Maranata”.Domnul nostru vine.
M.T.
sursa: www. pastormargea.wordpress.com