text Eseuri crestine

Înlăturarea perdelei -2-

de A. W. Tozer
Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: A. W. Tozer

   Călătoria lăuntrică a sufletului ce porneşte din sălbăticiile păcatului spre prezenţa savurată a lui Dumnezeu este frumos ilustrată prin imaginea cortului din Vechiul Testament. Păcătosul pocăit intră mai întâi în curtea de afară, unde aducea o jertfă de sânge pe altarul de aramă şi se spăla în ligheanul de lângă aceasta. Apoi, trecea de o perdea spre locul cel sfânt, unde nu putea pătrunde nici un fel de lumină naturală, şi unde numai sfeşnicul de aur - care vorbea despre Isus, Lumina lumii - îşi arunca lumina blândă pretutindeni. Acolo erau, de asemenea, pâinile pentru punerea înainte care vorbeau despre Isus, Pâine Vieţii, şi altarul tămâierii, o metaforă pentru rugăciunea neîncetată.

   Deşi închinătorul se bucurase de atâtea până aici, totuşi încă nu intrase în prezenţa lui Dumnezeu. O altă perdea separa Sfânta Sfintelor, unde deasupra capacului ispăşirii, locuia Însuşi Dumnezeu într-o manifestare copleşitoare şi glorioasă. Atâta vreme cât exista cortul, doar marele preot putea intra acolo, şi acesta numai odată pe an, cu sânge pe care îl aducea pentru păcatele lui şi pentru păcatele poporului.

   Aceasta a fost perdeaua care s-a rupt când Domnul nostru Şi-a dat duhul pe Calvar, iar scriitorul insuflat lămureşte că această rupere a perdelei a deschis drumul oricărui închinător de pe pământ să păşească pe calea nouă şi vie, şi să intre direct în PREZENŢA DIVINĂ.

   Fiecare lucru din Noul Testament concordă cu imaginea Vechiului Testament. Oamenii răscumpăraţi nu mai trebuie să ezite plini de frică să intre în Sfânta Sfintelor.

   Dumnezeu doreşte ca noi să intrăm în Prezenţa Sa şi să ne trăim acolo întreaga viaţă.

   Această Prezenţă trebuie cunoscută într-o experienţă conştientă. Nu e doar o doctrină ce trebuie susţinută; este o viaţă de care trebuie să ne bucurăm în fiecare clipă a fiecărei zilei.

   Flacăra Prezenţei reprezenta pulsaţia inimii rânduielii levitice. Fără ea, toate rânduielile cortului ar fi fost caracterele unei limbi necunoscute, care nu ar fi avut nici o însemnătate pentru Israel sau pentru noi. Faptul măreţ cu privire la Cortul întâlnirii este că IEHOVA ERA ACOLO; O PREZENŢĂ AŞTEPTA DUPĂ PERDEA!

   În mod similar, prezenţa lui Dumnezeu este faptul central al creştinismului. În centrul mesajului creştin se află Dumnezeu Însuşi aşteptând ca fiii şi fiicele Lui răscumpărate să ajungă la o conştientizare reală a Prezenţei Lui.

   Felul de creştinism care este acum în voga, cunoaşte doar teoretic această Prezenţă. Nu pune accent pe privilegiul creştinismului de a experimenta practic această Prezenţă. Potrivit învăţăturii lui, noi ne aflăm în prezenţa lui Dumnezeu doar din punct de vedere poziţional şi nu se menţionează nimic despre nevoia de a experimenta efectiv această Prezenţă. Dorinţa înflăcărată care i-a mânat pe oameni ca M\Cheyne lipseşte cu desăvârşire. Iar generaţia actuală de creştini se măsoară după această normă imperfectă. Mulţumirea josnică ia locul zelului arzător. Suntem satisfăcuţi să ne bazăm pe posesiunile noastre de drept şi, în general, ne facem griji preapuţine în privinţa lipsei de experienţă personală.

   Cine este Acesta de după perdea, care locuieşte în manifestări mistuitoare? Nu e Altul decât Însuşi Dumnezeu.

   "Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor." Şi "Unul Domn Isus Hristos, singurul Fiu al lui Dumnezeu, Unul născut, care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii, Lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl." Şi "Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul, care de la Tatăl şi de la Fiul purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul, este închinat şi slăvit."

   Dar această Sfântă Trinitate este un Singur Dumnezeu căci:

   "noi ne închinăm unui singur Dumnezeu în Treime, si Treimii în Unitate, fără a confunda cele trei Persoane şi fără a diviza Substanţa. Fiindcă există o Persoană a Tatălui, alta a Fiului şi a Duhului Sfânt. Dar Dumnezeirea Tatălui, a Fiului şi a Duhului Sfânt este una singură : slava este aceeaşi, iar Maiestatea coeternă."

   Aşa spune o parte a vechiurilor crezuri şi aşa declară Cuvântul insuflat!

   După perdea este Dumnezeu, acel Dumnezeu pe care lumea, cu o ciudată nestatornicie, "se sileşte sa-L găsească bâjbâind". Într-o anumita măsură, El S-a revelat pe Sine în natură, dar în Întrupare a făcut-o în mod deplin.

   Acum, El aşteaptă să Se reveleze într-o fermecătoare plinătate, celor cu sufletul smerit şi cu inima curată.

Cele mai recente resurse creștine scrise

Doctrina Bisericii Adventiste - Noul Pământ Doctrine crestine
Pe Noul Pământ, în care domneşte neprihă­nirea, Dumnezeu le va oferi o casă eternă celor răscumpăraţi şi un mediu perfect pentru viaţa, iubirea şi bucuria veşnică, precum şi pentru a putea învăţa în p...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Mileniul și sfârșitul păcatului Doctrine crestine
Mileniul reprezintă domnia de o mie de ani a Domnului Hristos cu sfinţii Săi în ceruri, între prima şi a doua înviere. În acest timp, morţii cei nelegiuiţi vor fi judecaţi; pământul va fi cu totul pus...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Moartea și învierea Doctrine crestine
Plata pentru păcat este moartea. Dar Dumnezeu, care este singurul nemuritor, le va da viaţă veşnică celor răscumpăraţi. Până în ziua aceea însă, moartea este o stare de inconştienţă pentru toţi oameni...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - A Doua Venire a Domnului Hristos Doctrine crestine
A Doua Venire a Domnului Hristos este binecuvântata speranţă a bisericii – marele apogeu al Evangheliei. Venirea Mântuitorului va fi reală, personală, vizibilă şi mondială. Când El va reveni, morţii n...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Lucrarea Domnului Hristos în Sanctuarul ceresc Doctrine crestine
În ceruri, există un Sanctuar – adevăratul tabernacul, ridicat nu de om, ci de Domnul. În el, Domnul Hristos slujeşte în favoarea noastră, punând la dispoziţia credincioşilor beneficiile jertfei Sale...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Căsătoria și familia Doctrine crestine
Instituţia căsătoriei a fost întemeiată de Dumnezeu, în Eden. Isus a proclamat-o ca fiind unirea pentru toată viaţa dintre un bărbat şi o femeie, într-o comuniune plină de iubire. Pentru creştin, legă...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Comportamentul creștin Doctrine crestine
Noi suntem chemaţi să fim un popor evlavios, care gândeşte, simte şi acţionează în armonie cu principiile Cerului. Pentru ca Duhul să refacă în noi caracterul Domnului nostru, trebuie să ne angajăm nu...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Administrarea creștină a resurselor vieții Doctrine crestine
Noi suntem administratori numiţi de Dumnezeu, care ne-a încredinţat timp, oportunităţi, capacităţi, bunuri materiale şi binecuvântările şi resursele Pământului. Suntem responsabili în faţa Lui pentru...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Ziua de Odihnă – Sabatul Doctrine crestine
Binefăcătorul Creator, după cele şase zile ale creaţiei, S-a odihnit în cea de-a şaptea zi şi a instituit Sabatul pentru toţi oamenii, ca un monument de aducere-aminte a creaţiei. Porunca a patra a Le...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Doctrina Bisericii Adventiste - Legea lui Dumnezeu Doctrine crestine
Marile principii ale Legii lui Dumnezeu sunt cuprinse în cele Zece Porunci şi exemplificate în viaţa Domnului Isus. Ele exprimă iubirea, voia şi hotărârile lui Dumnezeu cu privire la comportamentul şi...
de Marga Buhus 12 martie 2025 Citeste mai mult >>
Vezi toate resursele creștine scrise