Permite-mi să încep prin a-mi lăsa prejudecăţile la o parte, trecutul meu, pentru că aceste lucruri sunt influenţate de către familii, de experienţele pe care le-am avut. Eu sunt un abstinent implicit, ceea ce înseamnă că dacă ţine de alegerea mea, eu nu beau alcool. Dar s-ar putea să beau, ca să fiu un bun musafir. Acest lucru este experienţa mea de libertate în Hristos. În Germania, în zilele noastre, nu aș vrea să fiu o pacoste, dacă cineva ar pune ceva pe masă aş face tot posibilul să ţin lucrurile sub control, pentru a-mi onora invitatul. Voi lăsa ca iubirea să mă îndrume şi să mă depărteze de alcool, dar iată răspunsul nuanţat şi puţin din motivul pentru care am ales această cale pentru mine şi de ce nu fac ca acest lucru să fie o cerinţă obligatorie pentru toţi.
Primul răspunsul pe care l-aş da întrebării „Este păcat să bei alcool?” este acelaşi pe care l-aş da şi întrebării „este păcat să bei apă?” Iar răspunsul este că ar putea fi. A bea apă atunci când ar trebui să dai acel pahar unui om care are nevoie de el, este păcat. A bea apă atunci când ar trebui să acorzi mai multă atenţie în a predica Cuvântul lui Dumnezeu, este păcat. A bea apă atunci când cineva tocmai te-a avertizat că acea apă este contaminată şi s-ar putea să te ucidă, este păcat. Deci, a bea apă poate deveni păcat şi probabil şi alcoolul poate fi păcat, dar s-ar putea să nu fie. Isus a făcut vin pentru nuntaşii din Cana Galileii şi eu presupun că a transformat acel vin pentru că se aştepta ca oamenii să-l bea şi El nu a vrut să participe la acest păcat. Pavel i-a spus lui Timotei să bea vin ca pe un medicament. Liderii bisericii nu există pentru a fi robi băuturii, ci implică o folosire moderată a acesteia. În Psalmul 104:15 scrie că acesta este un dar de la Dumnezeu, că vinul există pentru a înveseli inima omului şi că este ca un ulei pentru a-i face faţa să strălucească. Deci, nu cred că este cineva care poate să construiască un caz bazat pe Scriptură şi să spună că abstinenţa totală este obligatorie, dar dacă tu decizi să nu bei alcool, aşa cum fac şi eu, este un fel de mod de viață implicit. Acest mod de viaţă o să fie bazat pe un alt fel de principiu decât cele pe care Biblia le cere din partea noastră.
Deci, care ar putea fi acest principiu? Este remarcabil existenţa atâtor avertizări ale Bibliei în legătură cu alcoolul. Am să spun doar câteva aici.
Efeseni 5:18: „Nu te îmbăta cu vin.”
În Romani 14 spune că: „Este bine să nu bei vin sau orice altceva care pe fratele tău l-ar face să cadă.”
Osea 4:11 spune: „Păzeşte-te de vinul şi mustul care iau minţile omului.”
Ezechiel 44:21 scrie: „Niciun preot să nu bea vin când intră în curtea interioară.”
Proverbe 20:1 spune că: „Vinul este batjocoritor şi băutura tare este gălăgioasă; oricine se îmbată cu ele nu este înţelept.”
Proverbe 21:17: „Şi cine iubeşte vinul şi untdelemnul nu se va îmbogăţi.”
Cea mai vastă declaraţie din Proverbe este în capitolul 23:30-34: „Ai cui sunt ochii roşii? Ale celor ce întârzie la vin şi care se duc să caute vasul cu vin amestecat. Nu te uita la vin când este roşu, când spumegă în pahar şi când alunecă uşor! Căci la urmă muşcă ca un şarpe şi otrăveşte ca o viperă. Ochii tăi vor vedea lucruri ciudate şi inima ta va vorbi lucruri stricate. Vei fi ca un om culcat în mijlocul mării sau ca unul întins pe vârful unui catarg - ce imagine grozavă! - M-au lovit, dar nu m-au rănit! M-au bătut, dar nu simt nimic. Când mă voi trezi, pot găsi altceva de băut?” Deci, nu ştiu exact ce înseamnă „nu te uita la vin când este roşu”, poate există un fel de băutură care este prea periculoasă.
Iată alt vers din Proverbe 31:4-7: „Nu se cuvine regilor, Lemuele, nu se cuvine regilor să bea vin, nici conducătorilor să dorească băuturi tari, ca nu cumva, bând, să uite Legea şi să încalce drepturile tuturor celor asupriţi.”
Sau în Deuteronom 29:6 unde scrie: „N-aţi băut nici vin, nici băutură tare, ca să cunoaşteţi că Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru.” Motivul pentru care nu au băut niciun fel de vin în pustie este evident: au dorit ca acesta să fie un lucru eficace în drumul lor spre a-L cunoaşte pe Dumnezeu pe deplin.
Deci rămâi cu impresia că, deşi vinul a fost permis şi a fost o binecuvântare, acesta este plin de pericole dăunătoare. Aş adăuga pentru acei oameni că: situaţia în care eu mă aflu, în America, este motivul pentru care nu simt niciun stimulent pentru a încerca şi a-mi plăcea băuturile alcoolice. Sunt foarte mulţumit fără ele şi iată ce am în minte. Mi-am făcut lucrarea pentru 30 de ani la biserica Bethlehem, care se găseşte doar la câteva străzi depărtare de Teen Challenge, unde practic în fiecare duminică seara unii din oamenii care se aflau acolo pentru a scăpa de dependenţa de alcool apăreau la biserică şi veneau în faţă pentru a ne ruga pentru ei. Poveştile lor erau pur şi simplu tragice, iar eu eram încântat de faptul că ei doreau să fie liberi. Deci, am privit cum alcoolul a distrus vieţi şi am privit cum vieţiile au fost reconstruite fără prezenţa alcoolului. M-am uitat ieri pe google unde scria că două sute de miliarde de dolari, conform Centrul pentru Controlul Bolilor, sunt costurile Americii pe un an de zile. Prin urmare asta înseamnă că pe un american sănătatea şi producţia muncii îl costă 750 de dolari din cauza alcoolului. O treime din totalul deceselor rutiere sunt urmare a prezenţei alcoolului. Majoritatea nenorocirilor din cultura noastră sunt cauzate alcoolului şi acest lucru ridică statistica, la fel ca abuzul şi divorţul. Să nu mai menţionăm faptul că alcoolul îi face pe oameni să bolborosească în avioane şi acest lucru îi face să devină foarte enervanţi.
Deci, ţinând cont de faptul că nu mi s-a poruncit să beau – apropo, niciunde în Noul Testament nu se găseşte scris de vreo comuniune care să accepte băutul de vin. Nu spun că aceasta nu exista, probabil că era, dar nu este interesant faptul că nicăieri nu scrie despre o comuniune că trebuie făcută cu vin? De obicei, ceea ce se bea la această comuniune este “paharul Domnului” sau “rodul viței”. Deci nimeni nu poate insista afirmând faptul că ni s-a poruncit să bem vin datorită faptul că ni s-a poruncit să participăm la Cina Domnului.
Ţinând cont de faptul că Biblia este în principal prudentă când vine vorba despre acest lucru şi ţinând cont de faptul că eu nu am nicio dorinţă în legătură cu alcoolul, iar Dumnezeu ne-a lăsat atât de multe băuturi care nu lasă în urma lor aceeaşi dependenţă şi aceleaşi efecte secundare, aş vrea să spun că păstrez ce este mai bun pentru ultima clipă. Ce vreau să spun de fapt este că păstrez aceste băuturi pentru momentul în care le voi putea face faţă. Eu am o persoanalitate dependentă. Dacă aş cumpăra un pachet de gumă de mestecat, aş mânca tot pachetul doar în cinci minute. Deci, cunoscându-mă, ştiind această cultură, care a fost distrusă în mare măsură de către alcool, nu mi se pare interesant să fac ceva pentru care nu am nicio dorinţă. Vreau să termin prin a spune că eu nu-i judec pe cei care fac alte alegeri. Pur şi simplu, nu am în minte să merg într-o cruciadă pentru a găsi alţi oameni care să se alăture deciziei mele, ci am explicat doar care sunt sursele alegerii mele.